Тарифна полiтика, бiзнес та соцiальний аспект

При перегляді тарифів на внутрішньообласних автобусних маршрутах необхідно враховувати обидві сторони питання: і соціальний аспект, і потреби бізнесу. Таку позицію висловив Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський на міжвідомчій нараді з проблемних питань у сфері пасажирських перевезень на автомобільному транспорті, яка відбулася 17 березня в Міністерстві, повiдомляе офiцiйний сайт ВААП.

На зустрічі були присутні народні депутати України, перший заступник Міністра Володимир Шульмейстер, працівники профільних департаментів міністерства, члени Всеукраїнської громадської організації «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників», федерації «Укравтотранс», профспілкових організацій, керівники обласних державних адміністрацій та виконавчих комітетів міст.

Однією з тем наради була тарифна політика у сфері пасажирських перевезень на автомобільному транспорті. Представники перевізників попросили Міністерство звернутися до облдержадміністрацій та міських рад щодо термінового перегляду діючих тарифів на міських, приміських та міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах з метою приведення їх до економічно обґрунтованого рівня. Через раптові стрибки вартості палива і подорожчання запчастин для автотранспорту, підприємці опинилися в ситуації, коли існуючі тарифи не покривають затрати на ведення бізнесу. Це може привести до масових банкрутств, а отже і до значних соціальних наслідків. Адже співробітники транспортних підприємств залишаться без роботи, держава – без податків, а громадяни – без транспортного сполучення на певних маршрутах.

У відповідь Андрій Пивоварський зазначив, що Міністерство розуміє існуючу проблему і вживає заходів для її вирішення: «Я вже підписав лист до Мінекономрозвитку з проханням до кінця 2015 року впровадити мораторій на регулювання тарифів на внутрішньообласні перевезення облдержадміністраціями і міськими радами. Це спростить життя підприємців і дозволить оперативно коригувати тарифи на проїзд у разі коливання цін на паливо та інших затрат». Проте, наголосив Міністр, Міністерство навіть не розглядає можливості повного скасування контролю за ціноутворенням у сфері пасажирських перевезень. «Це соціальне питання і ми в першу чергу повинні враховувати потреби і можливості споживачів, які не можуть ані відмовитися від цієї послуги, ані витрачати на неї надмірні кошти», – додав Андрій Пивоварський.

Він також зазначив, що міністерство вивчатиме передовий досвід європейських країн з питання тарифоутворення і шукатиме комплексне рішення в діалозі з ринком.