Контакти

пров.Онилової, 17

м.Одеса, 65 045

тел/факс.: 048 705-51-51
e-mail: aop-2012@ukr.net

Безпечне перевезення дітей до місць відпочинку – один із пріоритетів роботи Укртрансінспекції влітку

Укртрансінспекція та Державтоінспекція посилять контроль за перевізниками, які залучатимуться цього літа до перевезень організованих груп дітей до місць відпочинку та оздоровлення. Відповідне рішення прийнято під час наради під головуванням першого заступника Міністра інфраструктури України Костянтина Єфименка, що відбулася 7 червня.

За словами першого заступника Міністра, влітку до масових перевезень дітлахів найчастіше залучатиметься саме автомобільний транспорт. «За прогнозними показниками Міністерства соціальної політики, цього року планується забезпечити оздоровлення та відпочинок 2 млн 940 тис. дітей шкільного віку. Передбачається, збільшити кількість дітей для оздоровлення у 20 регіонах України порівняно з 2012 роком. У 4 регіонах буде суттєве збільшення – це Волинська, Київська, Полтавська та Рівненька область. Основний обсяг перевезень планується на автомобільному транспорті, що викликає особливу занепокоєність та стурбованість з нашого боку», – розповів Костянтин Єфименко.

Аналіз безпеки руху на автомобільному транспорті загального користування показав, що чимало перевізників ігнорують законодавчі норми щодо дотримання стандартів безпеки перевезень. Це стосується режимів праці та відпочинку водіїв, належного технічного і санітарного стану рухомого складу, узгодження із ДАІ схем маршрутів та розкладів руху автобусів, обов’язкового страхування пасажирів від нещасних випадків на транспорті тощо. Також, як зазначив перший заступник Голови Укртрансінспекції Валерій Котяй, серед основних причин виникнення ДТП під час літніх перевезень: порушення габаритно-вагових вимог вантажними автомобілями та висока температура повітря, які негативно впливають на дорожнє полотно, створюючи колійність і ямковість, прискорюючи тим самим його руйнування, діяльність нелегальних перевізників, які використовують практику відправлення на нерегулярні маршрути водіїв після денних регулярних рейсів.

Відтак за результатами наради Мінінфраструктури з метою попередження аварійності під час літніх перевезень рекомендує органам місцевої влади, Державтоінспекції та Укртрансінспекції посилити заходи з організації безпечного перевезення дітей на відпочинок. Зокрема мають постійно працювати відповідні штаби за участю представників територіальних управлінь Уктрансінспекції, регіональних підрозділів ДАІ, ДНС та служб автодоріг в областях. Усі замовники, серед яких навчальні заклади, туристичні фірми, та автоперевізники повинні обов’язково виконувати діючі вимоги автотранспортного законодавства щодо безпеки перевезень організованих груп дітей: не перевозити їх уночі, використовувати технічно справні автобуси, узгоджувати з ДАІ схеми маршруту та розкладу руху, супроводження груп із 30 дітей й більше медпрацівником, залучення до перевезень досвідчених водіїв із стажем не менше 5 років та інше. Крім того, задля попередження руйнування мережі доріг при підвищенні температури понад 28 градусів буде обмежено рух вантажівок. «Доручаю Укртрансінспекції у всіх областях активізувати роботу по контролю за додержанням ліцензійних умов на автотранспорті, посилити габаритно-ваговий контроль та опрацювати питання можливої фото-відео-фіксації порушень», – зазначив Костянтин Єфименко.

До контролю перевізників активно долучаться й працівники ДАІ. Їхнє завдання – посилено контролювати справність та швидкість руху автобусів, що задіяні у перевезенні дітей. Крім того, за словами заступника начальника Департамент Державтоінспекції МВС Володимира Резнікова, при відповідному зверненні надається супровід організованих груп дітей патрульним засобами. «У літній період маємо намір здійснювати у місяць близько 2 тисяч супроводжень груп дітей», – розповів Володимир Резніков.

Варто відзначити, що присутній на нараді президент ВГО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників», голова парламентського підкомітета з питань автомобільного транспорту Ігор Шкіря наголосив, що не все залежить лише від перевізників. Необхідно значно покращити кадрову роботу у контролюючих органах. В якості приклада І.Шкіря навів Миколаївську область, де минулого місяця був заарештований за отримання хабаря у 20 тисяч грн. начальник територіального відділення Укртрансінспекції Анатолій Лахтіонов. Його затримали працівники СБУ, але вже за три дні члена виконкому Миколаївської міськради випустили під заставу у 300 тисяч гривень. Як відомо, кілька місяців тому також за отримання хабаря був заарещтований і начальник Укртрансінспекції в Одеській області, а ще трохи раніше – у  Криму. Президент ВГО «ВААП» відзначив, що подібні арешти можуть бути далеко останніми, адже на сьогодні у деяких регіонах України спостерігається чітко організована співпраця між працівниками Укртрансінспекції та «нелегальними» авто перевізниками, боротьбу із якими оголошено на найвищому державному рівні. «Ми неодноразово звертались до керівництва Держінспекції з безпеки на наземному транспорті із проханням розібратися із ситуацією у чітко вказаних областях. Але реакції фактично немає. Наступного разу буде значно більш жорсткою реакція з боку ВААП на дії інспекції. Я не погрожую, але результати боротьби із «нелегалами» наразі мінімальні», – відзначив Ігор Шкіря.

За результатами наради було ухвалено кілька рішень. Зокрема, перевізникам, що прямують до Криму, рекомендовано враховувати специфічний характер доріг півострова, особливо гірських. За словами начальника Управління по організації автомобільних перевезень і розвитку автомобільних доріг Республіканського комітету АР Крим з транспорту і зв’язку Ігоря Пучкова, за статистикою здебільшого причини ДТП – у відсутності у водіїв навиків руху гірськими дорогами, а найнебезпечніші в Криму є Ангарський і Грушівський перевали та ділянки південного узбережжя.

До порушників автомобільного законодавства планується застосовувати жорсткі штрафні санкції. Зокрема Мініфраструктури та ДАІ готують законопроект щодо підвищення відповідальності при перевищенні швидкості водіями комерційного пасажирського транспорту. Посилену відповідальність за масові літні перевезення пасажирів, особливо дітей, також нестиме керівництво Укртрансінспекції. «Ми повинні забезпечити максимально безпечну доставку людей до місць відпочинку та зворотно. Звертаюсь до керівників обласних підрозділів: прошу серйозно поставитись до озвучених завдань, постійно моніторити ситуацію. Восени ми проведемо нараду і за підсумками літнього сезону по масових перевезеннях можуть бути прийняті серйозні рішення – як кадрові, так і адміністративні», – наголосив Костянтин Єфименко.

Последние новости

Последние новости