Президент ВГО “ВААП” Ігор Шкіря розкритикував діяльність Укртрансінспекції

Сьогодні у Міністерстві інфраструктури України відбулось розширене засідання керівних органів Державної інспекції з безпеки на наземному транспорті. Участь в нараді взяли і представники профільних громадських організацій.

Основні виступи представників Укртрансінспекції були зосереджені на статистиці проведеної роботи за рік, що минає, а також на констатації наявної ситуації на ринку перевезень. Зокрема, начальник управління державного контролю та нагляду за безпекою на наземному транспорті Богдан Свищовський оголосив про завершення робіт з розробки плану заходів щодо підвищення безпеки перевезень. Варто відзначити, що робота ця була розпочата ледь не від початку діяльності Укртрансінспекції, тобто від літа минулого року.

Виступив перед присутніми і перший заступник голови Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Валерій Котяй. Основну увагу під час виступу він зосередив на проведенні підрозділами Укртрансінспекції перевірок стану дорожнього покриття у переддень холодної пори року. Валерій Федорович констатував подекуди вкрай незадовільний стан верхнього шару дорожнього полотна, в чому, насамперед, вважає винним перевантажені понад припустиму норму великовагові вантажні автомобілі.

Найдовшим був виступ голови Укртрансінспекції Євгена Пронченка. Традиційно для своїх виступів найбільше часу він відвів під наведення статистики щодо кількості перевірок та суми накладених штрафів. При чому, не зважаючи на найактуальнішу проблематику автомобільної галузі, чимало часу Євген Анатолійович присвятив залізничному транспорту. Він також наголосив, як і попередні спікери, на важливості якнайширшого запровадження пунктів габаритно-вагового контролю по всій території України. На його думку, це матиме найбільший вплив на наявну ситуацію із перевантаженням фур, а, відповідно, і руйнацію дорожнього полотна.

Згадав Євген Пронченко під час свого виступу і про стан безпеки на дорогах. Зокрема, голова Укратрансінспекції доповів про нещодавню ДТП на Сумщині. Тут – у Конотопському районі, на залізничному переїзді локомотив протаранив рейсовий автобус. Наразі правоохоронні органи в усьому звинувачують водія автобусу. Але при цьому варто відзначити, що перехрестя є нерегульованим, жодних сигналів про наближення залізничного потяга не працювало, працівник переїзду на вийшов на колії аби зупинити автомобільний рух.

Революційним виступ голови Державної інспекції на наземному транспорті став у тому, що вперше на великих публічних зборах він визнав наявність корупційної складової у роботі деяких підрозділів Укртрансінспекції. Серед іншого, Євген Пронченко заявив про порушення кількох розслідувань правоохоронними органами щодо роботи працівників УТІ у видачі дозволів на міжнародні автоперевезення.

Втім, найемоційнішим цього разу став виступ Президента ВГО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників», народного депутата України Ігоря Шкірі. Якщо раніше під час подібних засідань він намагався бути гранично толерантним до представників Укртрансінспекції, то сьогодні Ігор Миколайович був налаштований максимально критичним до них.

Традиційно Президент ВААП «пройшовся» по темі нелегальних перевізників. Зокрема, він наголосив, що широкий обсяг повноважень, наданий працівникам Укртрансінспекції все частіше не відповідає результатам їхньої роботи. Як приклад, Ігор Шкіря навів ухвалення з 05.01.2013 змін до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання та управління у сфері транспорту та дорожнього господарства» № 5502-17 від 20.11.2012. Найголовнішою з цих змін є право зупинки комерційних транспортних засобів працівникам Укртрансінспекції. І лобіюванням цим змін на прохання Євгена Пронченка займався саме Ігор Шкіря, як керівник парламентської підкомісії з питань автомобільного транспорту. Тепер же законотворець вважає, що «дарма докладав занадто зусиль». Адже основною метою даного законопроекту було зменшення кількості нелегалів на ринку. Наразі ж УТІ використовує право зупинки лише з метою власного збагачення шляхом збирання різноманітних хабарів з перевізників.

Також Ігор Шкіря приділив особливу увагу на «лобіювання» Укртрансінспекцією надавача послуг з GPS-диспетчеризації автоперевізників. Наразі Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті, як запевняють перевізники, наполегливо рекомендує обирати одного оператору зазначеного ринку. Він, в свою чергу, надає свої послуги в кілька разів дорожче за середню ціну у сегменті. За словами Президента ВГО «ВААП», Укртрансінспекція звітує, що провела при виборі оператора всі необхідні консультації із Асоціацією. Насправді ж, за словами Ігоря Шкірі, їх не було.

Всі ці проблеми обговорюватимуться на черговому засіданні Ради ВГО «ВААП». Воно має відбутись 20.12.2013. Матеріал про його перебіг читайте на новинній стрічці транспортного порталу ВААП.