Автоперевізники вимагають термінового вдосконалення законодавчої бази

Економічна ситуація в Україні поставила автомобільних перевізників на межу виживання. Про це вони вже заявляють не на своїх внутрішніх зібраннях, а у відкриту чиновникам Міністерства інфраструктури та депутатам Верховної Ради. Постійно зростаючі складові тарифу на перевезення змушують перевізників вимагати від влади рішучих кроків у реформуванні законодавчої бази, що дозволило б, приміром, запровадити вільні тарифи, прибрати нелегалів з ринку тощо. У профільних відомствах це розуміють і обіцяють докласти усіх зусиль у нормалізації ситуації.

«Ми почали реформу із законодавчої бази, яка сьогодні є в Україні. На жаль, вона дуже відстає від вимог ринку. Сьогодні працівники нашого юридичного департаменту напрацьовують зміни до діючого законодавства – до Закону «Про автомобільний транспорт», до адміністративного кодексу та інших. Плануємо на наступному тижні почати громадське обговорення», – заявив голова Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Валерій Черненко.

Варто відзначити, що новий Закон «Про автомобільний транспорт» розробляється вже кілька років. Його прийняття неодноразово відкладалось у зв»язку зі зміною керівництва міністерства інфраструктури та інших причетних відомств. Але за останні 2 роки робоча група, що складається із 97 профільних чиновників, науковців та представників найбільших автотранспортних асоціації – ВААП та АсМАП, провели величезний обсяг роботи, опрацювавши усі необхідні норми для сьогоднішнього ринку автоперевезень. Наразі ж ця робота може стати нікому не потрібною, адже вже з»явились розмови про необхідність розробки нового документу. Голова парламентського підкомітета автомобільного транспорту Ігор Шкіря у зверненні до представників Міністерства інфраструктури заявив, що чекати в авто перевізників вже немає ані сил, ані можливості.

«Зрозуміло, що за день, два, три, за тиждень ви його не зробите. Але передайте міністру, якщо найближчим часом ми не побачимо законопроект у тому вигляді, що підтримають профільні громадські асоціації та усі політичні сили, то я буду змушений шукати підтримки у своїх колег і ми внесемо його, як депутати. Ми не чекатиме в цьому випадку вашої допомоги. Але тоді відверто скажемо, що допомога ваша – неоцінена, втім краще ми закон зробимо самі», – наголосив Ігор Шкіря.

Терміни для виконання поставлених чиновникам завдань перевізники встановили доволі жорсткі. Вже після травневих свят вони вимагають провести широке обговорення ситуації із найвищим керівництвом Vіністерства інфраструктури.