Автоперевізники вимагають від транспортних чиновників більшої відповідальності

У Міністерстві інфраструктури відбулась чергова нарада керівництва відомства із автоперевізниками. Величезна кількість проблем у галузі спровокувала цього року надзвичайну присутність бажаючих висловитись. Люди змушені були навіть стояти у проходах.

Вперше перед широким загалом перевізників виступив новопризначений директор Департаменту автотранспорту Мінінфраструктури Сергій Доброход, який вже обіймав цю посаду кілька років тому. Він виклав своє бачення нормалізації роботи автотранспортної галузі. Зокрема, чиновник висловився і щодо нового закону про автомобільний транспорт. “В нас є така концепція – ми не відкидаємо все те позитивне, що було напрацьоване. Ми знаємо,  що було багато зроблено громадськими організаціями і дуже їм вдячні за цей інтелектуальний внесок. Але, на превеликий жаль, на сьогодні немає  цього закону. Тому ми його розділимо на частини і будемо запускати 4-5 блоків. Наприклад, блок таксі, блок по системі управління, по євроінтеграції, по внутрішнім перевезенням. Тобто, щоб одна частина не обтяжувала іншу”, – відзначив С.Доброход.

А ось представники перевізників виступили цього разу із різкою критикою вкрай повільної роботи із врегулювання роботи. Так, голова профспілки працівників автотранспорту та шляхового господарства Олег Хмарний наголосив, що останні кілька років держава активно співпрацювала із найбільшою автотранспортною організацією України – ВГО «ВААП». Але нинішні очільники галузі вирішили залучати до роботи чимало дрібних так званих громадських організацій, котрі переважно представляють перевізників, що працюють поза законодавчим полем.

“Є закон про соціальний діалог. Там чітко прописано – хто є громадською організацією, як вони визначають тощо. Що ми сьогодні знову доводимо. Невже Міністерству займатися немає чим іншим, як сьогодні розводити кінці: що ця громадська організація має бути, або ця навпаки не має бути. В нас не було минулого року розбрату щодо цього. Давайте один раз чітко визначимо – хто соціальний партнер для Міністерства. І нехай він працює”, – наголосив О.Хмарний.

В свою чергу, віце-президент Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників Володимр Вакуленко заявив, що діяльність уряду вже не один рік сконцентрована лише на оголошенні гучних програм розвитку галузі. Але реальних кроків практично не здійснюється. Останнім часом це просто унеможливлює роботу перевізників.

“Якщо взяти хоча б період 5-річної давнини, то тоді у середньостатистичному регіоні купляли 150-200 нових автобусів. Зараз можуть придбати 10-15. Якщо в області 1500 автобусів, то це 100 років на оновлення рухомого складу. До чого доведена галузь і хто за це має відповідати”, – задав риторичне питання В.Вакуленко.

Транспортні чиновники здається сприйняли критику та пропозиції перевізників цілком гідно. Вже за два тижні вони пообіцяли провести засідання громадської ради, на якому обговорити першочергові завдання.