Контакти

пров.Онилової, 17

м.Одеса, 65 045

тел/факс.: 048 705-51-51
e-mail: aop-2012@ukr.net

Укртрансінспекція звертає увагу власників шкільних автобусів на необхідність достримання законодавства

З початком нового навчального року актуальним стало питання підвезення учнів на шкільних автобусах. Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті нагадує на необхідності дотримуватися автотранспортного законодавства. Про це йдеться у повідомленні прес-служби відомства.

Зокрема, особливу увагу потрібно звернути на відповідності шкільних автобусів вимогам ДСТУ 7013:2009 і Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання та Порядку ведення реєстру сертифікатів типу транспортних засобів та обладнання і виданих виробниками сертифікатів відповідності транспортних засобів або обладнання.

Яким же повинен бути шкільний автобус?

По-перше, планування салону автобуса розраховане лише на перевезення пасажирів, які сидять. Він має бути обладнаний автономною закритою системою обігріву, що забезпечує підтримування на висоті 60 сантиметрів від підлоги температури не менше ніж плюс 15 градусів за будь-яких погодніх умов. Бо ж, як відомо, щоденна їзда на холодному сидінні не сприяє зміцненню дитячого здоров’я. Обов’язковою є і наявність хорошої вентиляції, медичної аптечки та вогнегасника. Проходи мають бути покриті матеріалом, що перешкоджає ковзанню. З обох сторін автобуса встановлюють одне чи кілька зовнішніх дзеркал заднього виду з електропідігрівом. Також висувається ряд вимог щодо міцності кузова, планування салону, розмірів та розташування сидінь, які повинні бути обладнані інтегрованими підголівниками та підлокітниками, дверей, поручнів тощо.

Будь-який шкільний автобус має відповідати суворим вимогам з техніки безпеки, якими з поміж іншого, передбачена наявність пристрою обмеження швидкості руху, що перевищує 70 км/год. Робоче місце водія повинно бути обладнане тахографом, звуковою та світловою сигналізацією, які попереджатимуть про перевищення швидкості.

Кузов автобуса за стандартом має бути жовтим, щоб його добре було видно ще з далеку. Спереду і ззаду на ньому повинні бути нанесені розпізнавальні знаки: «Діти» та «Обмеження максимальної швидкості». Шкільні автобуси обладнують проблисковими маячками та звуковою попереджувальною сигналізацією.

Кабельні коробки та трубопроводи, каркаси та підставки сидінь для пасажирів і водія, поручні, перегородки салону автобуса, матеріали, якими обшиті сидіння та інше автобусне «начиння» повинно бути виготовлено з негорючих або важкогорючих матеріалів. У пасажирському салоні заборонено використовувати шторки з легкозаймистих текстильних матеріалів. Шкільний автобус повинен бути оснащений щонайменше двома сертифікованими в Україні порошковими вогнегасниками зі зарядом вогнегасної речовини не менше ніж 5 кілограмів кожний.

Відповідність автобуса зазначеному стандарту підтверджується наявністю сертифіката відповідності, виданого органами із сертифікації продукції у встановленому законодавством порядку.

Шкільний автобус в обов’язковому порядку повинен бути в належному технічному стані, зокрема обов’язкове проведення перед- та післярейсового технічного огляду автобуса, планування та проведення технічного обслуговування і ремонту автобуса.

Також зазначаємо, що перевезення школярів здійснюються відповідно до вимог статей 38, 39 Закону України «Про автомобільний транспорт» та Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.97 № 176, зокрема водієві шкільного автобуса недостатньо звичайної категорії: потрібен стаж роботи водієм автобуса не менше 5 років, а проходження водіями шкільних автобусів перед- та післярейсового медичного огляду, проведення інструктажів, дотримання режимів праці та відпочинку є запоруками безпечного перевезення дітей. Крім того при перевезенні 10 і більше школярів замовником перевезення призначається відповідальний керівник, а на групу з 30 і більше дітей призначається також медичний працівник та інших.

Последние новости

Последние новости