Укравтодор оновить дорожню мережу за 15 років при виділенні пів трильйона грн

Для приведення дорожньої мережі України до належного експлуатаційного стану необхідні: проведення реформування дорожнього господарства, 15 років і ритмічне фінансування в обсязі 30-40 млрд грн. на рік. Таку думку висловив Голова Державного агентства автомобільних доріг України Сергій Підгайний в ході брифінгу в Кабінеті Міністрів України.

За його словами, близько 90% автомобільних доріг України потребують проведення капітального ремонту чи загалом реконструкції. Це пов’язано з тим, що більшу частину української дорожньої мережі побудовано близько 30-40 років тому за технічними вимогами того часу та з розрахунку тодішніх навантажень. Сучасне ж зростання кількості автотранспорту та його вантажопідйомності потребують використання інших технологій і матеріалів, що значно збільшать міцність і несучу спроможність доріг.

«Після передачі автомобільних доріг місцевого значення в управління обласних рад, а у перспективі – на базовий рівень, як це передбачено реформою галузі, до сфери управління Укравтодору увійдуть 35 тисяч км автомобільних доріг загального користування державного значення, що є основними транспортними коридорами для перевізників, а отже, в першу чергу, потребують оновлення», – зазначив Сергій Підгайний.

На його переконання, за умови ритмічного фінансування в обсязі 30-40 млрд. грн. на рік повністю оновити зазначену дорожню мережу можливо вже за 15 років. «Отримати та спрямувати на дороги хоча б частину зазначених коштів дозволить лише створення захищеного Державного дорожнього фонду, а також залучення додаткових інвестицій, зокрема посилення співпраці з МФО та реалізація концесійних проектів. Все це передбачено новою редакцією Концепції реформування дорожнього господарства», – наголосив Голова Укравтодору.

Що ж стосується автомобільних доріг місцевого значення – децентралізована модель дорожнього господарства дозволить територіальним громадам передусім відновити ці дороги, що мають пріоритетне значення для їх населених пунктів. «Місцева влада краще за центральну знається на проблемах і потребах жителів міст, сіл і селищ, а отже, першочергові напрями спрямування ресурсів визначатиме доцільніше», – підкреслив Сергій Підгайний.

Крім того, ремонт та експлуатаційне утримання автомобільних доріг місцевого значення й надалі фінансуватимуться з Державного бюджету –у формі субвенцій. Розподіл коштів між регіонами відбуватиметься за спеціальною методикою, в основі якої – розрахунки з огляду на характеристики доріг місцевого рівня – протяжність, категорійність, кількість смуг руху та його інтенсивність. «А додаткове виділення коштів із місцевих бюджетів надасть змогу виконати більший обсяг ремонтних робіт, а відтак забезпечить їх кращий експлуатаційний стан», – підсумував голова Укравтодору.