Укравтодор визначить 3 області України для експерименту із залучення приватників до експлуатації автодоріг

Пілотні проекти із залучення приватних підрядників до виконання робіт із експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування для початку необхідно реалізувати у 3 різних за розмірами та економічними можливостями областях України – по одній у центральному, східному та західному регіонах. Таку думку висловив Голова Державного агентства автомобільних доріг України Сергій Підгайний в ході розширеної наради «Презентація систем управління автомобільними дорогами загального користування», що відбулася 17 липня за участі керівників Служб автомобільних доріг у регіонах.

За його словами, кожна область має свої особливості – різні стан, розмір дорожньої мережі і кількість підприємств різних форм власності, які працюють у дорожній сфері. «У великих регіонах дорожніх бізнес-структур налічується кілька десятків, тоді як у маленьких є лише «облавтодори» та їх філії, а тому є сенс у залученні підрядників із інших областей», – зауважив Сергій Підгайний.

Він додав, що підприємці вже неодноразово наголошували, що ринок послуг із експлуатаційного утримання є цікавим для них, адже виробничі потужності їхніх підприємств задіяні лише в ремонтно-будівельний сезон – із пізньої весни до ранньої осені. Решту часу – а це майже півроку, вони простоюють, а могли б заробляти гроші – хоч і в іншому регіоні.

На переконання Голови Укравтодору, приватні підприємства вміють не лише заробляти, а й заощаджувати – доцільність застосування або придбання кожної одиниці спеціалізованої техніки, обсяги закупівлі ремонтно-будівельних і протиожиледних матеріалів, а також необхідність використання однієї чи цілої низки виробничих баз, які вимагають значних коштів на утримання, будуть чітко прораховані для досягнення максимального економічного ефекту. «Купуючи ротор чи грейдер підприємець має бути впевнений, що витрати на цю спеціалізовану техніку не лише повернуться, а й перекриються прибутком. Це можливо лише у довгостроковій перспективі», – підкреслив Сергій Підгайний.

Він наголосив, що ініціатива Укравтодору щодо збільшення строків договорів вже підтримана Міністерством фінансів України, наступний крок – відпрацювання можливості здійснення платежів із Державним казначейством і його регіональними підрозділами. Нині діючі договори строком на 1 рік, Голова назвав «незручністю, проте не перепоною», адже в рамках реалізації пілотних проектів, а також на початку впровадження нового формату експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування в усіх регіонах оплата за цей вид послуг, як і раніше, здійснюватиметься за обсяги виконаних робіт.

Лише після затвердження нової редакції Концепції реформування дорожнього господарства, а також після внесення низки змін у законодавство, що дозволять збільшити строки договорів, оплата здійснюватиметься за системою кінцевого результату, що є загальноприйнятою у провідних країнах світу.